17 oktober 2010

Ny skiss på gångs

Har inte ritat på en tid nu igen, brukar oftast bara göra det när någon ber mig om en skiss till tatuering till exempel. Men älsklingen funderar redan på nästa tatuering igen så tänkte försöka rita en fenix fågel och se hur den blir. Fenix fågeln symboliserar odödlighet och återuppståndelse vilket jag tycker är ganska tufft. Sen måste jag ju också få ihop flera teckningar/ skisser om jag någon vacker dag skall kunna bli tatuerare själv.Men- skall jag rita den i färg eller inte? Själv föredrar jag vanligtvis svart-vitt men kanske färg ger en fenix fågel mer liv eftersom den även symbolserar elden-rött.
Vad tycker ni?

7 kommentarer:

  1. Jag tror röd får dedär med odödlighet att stå fram , ja tycker att det ska va färg ! :)

    SvaraRadera
  2. Oj en Fenix-fågel definitivt färg annars blir det typ ingenting ;)

    SvaraRadera
  3. Du har en fantastisk talang, om du inte redan har upptäckt det=)

    SvaraRadera
  4. Hej Sara!
    Vilken underbar bild!

    Kramen Kristofer

    SvaraRadera
  5. Hej igen Sara!

    Jag har skrivit en roman som heter Fågel Fenix!
    Jag planerar att ge ut den helt på egen hand och skulle gärna använda din bild till omslaget!
    Vad säger du?

    Kristofer Nilsson
    kristofer.nilsson3@comhem.se

    SvaraRadera