19 november 2010

Punktförbränna fett?


Har just smällt i mig en skål gröt, namnam:) Har alltid skojjat och sagt att jag skulle leva livet som fattig studerare som skulle tvingas livnära sig på gröt, för jag älskar det! Det e så gott.:) Nåja, småningom skall jag bege mig iväg till sportten på ett rumpa-mage pass. Igår blev det också ett dubbelpass med Fatburning och Pump, slut var jag efter det! Läste också en artikel i en sport tidning om en personlig tränare som har kommit på en ny metod att punktförbränna fett med hjälp av rätt kost+motion. Tänkte iaf dela med mig lite av hans tips!






1. "Gäddhäng"

Kan bero på för mycket manligt hormon eller övervikt.
Att dricka rödvin har en positiv effekt mot fett under armarna (helst vinsorterna merlot och pinot noir)
Kör även tung styrketräning några gånger i veckan

2. Fett vid revbenen ( på övre delen av magen)


Beror på dålig ämnesomsättning
Proteiner motverkar fettet och grönt te sätter fart på din ämnesomsättning!
Kör tung styrketräning och undvik låg- måttlig träningsinsitet

3. Kärlekshandtagen


Beror på för mycket kolhydrater- minska alltså på godis, vitt bröd, pasta m.m.
Kan också bero på stress så därför är sömn en bra motverkande faktor!
Kör styrke+ intervallträning

4.Magen


Fettet kring magen beror på för mycket stress- ta till vana därför att gå och lägga dig före kl. 22
Hormonerna som bildar magfettet är i full gång när du stressar, men om du går tidigt och sova lugnar de ner sig och bildar inte något extra fett.
Undvik ägg, socker, gluten, laktos och kaffe
Ät gärna fisk före du går och lägger dig på kvällarna
Kör yoga, pilates eller andra avslappningstimmar + styrketräning

5. Låren


Kan bero på p-piller om du äter det
Ät gärna broccoli + andra grönsaker (ångkoka dem gärna), ekologiska linfrön.
Kasta bort krämer och rengörningsmedel som innehåller parabener

DRICK VATTEN


Det här är ju bara några tips som man kan prova som jag nu nämt. Många tränare anser att det inte går att punktförbränna fett, men man kan ju alltid prova?
Att styrketräning ingår under alla rubriker beror på att när du tränar styrka formas din kropp tillika du blir allt uthålligare. Konditionsträning som tex spinning eller liknande kan slita på din kropp och förorsaka stress.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar