26 mars 2011

Ett av mina bästa skönhetstips!

Vaknade idag först 1 tiden, skönt att sova ut lite:) Blev ju också en aning sent igår när vi var ca 7 pers på övrevåningen och tog det lungt. Nu är vi iaf i ekenäs tillbaka eftersom jag skall fixa mamma om en liten stund, hon skall på någon fest ikväll.. Sist jag fixade henne blev hon som en ny människa haha! Och så blir det ju förstås att svänga förbi natturneringen ikväll.

Men till rubriken! Senast jag var i Spanien så hade de ett spa på hotellet och vi provade handmassage där. En grej som man kan göra hemma själv är att fylla en skål med lite olivolja, sätta socker i och röra om. Massera sedan händerna med blandningen ca 5 min (var extra noga med knogarna) och skölj sedan med ljummet vatten. LOVAR att ni kommer bli helt överraskade hur babymjuka händer ni får! Själv sätter jag alltid jojoba olja efteråt på händerna, men fuktighetssalva borde funka lika bra. Rekommenderar starkt att ni provar, det tar ju inte länge heller och är inte jobbigt.


Hur blev ert resultat?


1 kommentar: