20 april 2011

Apple chips

Kom precis hem från en rask promenad med baby ( och nej det heter inte länk om man går, får så nerver på mamma och andra som tycker "joo ja va på länk idag" och så har de gått, suck..). Prata också om det med Fiine idag i skolan om hur nervernade det är;P Skall iaf just gå i bastun också bara den blir tillräckligt varm, mysigt!;)


Har annars känt mig jätteyr och haft ont i huvve nu dehär 3 dagarna sedan jag började med mitt kostschema. Vet inte om jag håller på att bli sjuk eller om det är för att jag lämnat bort socker och sötsaker helt och hållet? Det brukar ju stå åt såna som bantar ( jag bantar inte men jag har lämnat bort en massa saker, bl.a. socker, potatis, pasta m.m.) att man kan känna yrsel de första dagarna tills kroppen vänjer sig. Hoppas det är så och att jag inte håller på att bli sjuk:/ 


Hitta annars ett jättebra snacks-alternativ! Torkade äppel med kanel och inga tillsattsämnen, fett, gluten eller tillsatt socker! Perfekt om man är sugen på nåt gott:) Dessvärre kan man inte tråma i sig hur mycket som helst, eftersom frukt i sig innehåller en hel del socker. Eller inte inte jag åtminståne.



1 kommentar:

  1. Jo jag blev också yr i början när jag lämnade bort alla kolhydrater så ja tror nog att de så småningom går över när kroppen vant sig :) Jag höll nog inte på så länge med min "diet" för man måste äta mycket mera om man ska få samma energi som man får av kolhydrater (och jag me min ekonomi har int pengar att sätta på mera mat ;P)så jag beslöt mig bara att minska på kolhydraterna istället, typ lämna bort potatis å pasta å snabba kolhydrater å sånt.. :)
    -Cisse

    SvaraRadera