11 april 2011

Kvällsinlägg

När jag började blogga gjorde jag det på skojs skull, och för att det kunde bli roligt att titta tillbaks i bloggen. Bloggen blir ju såklart som en dagbok, man skriver vad man gör, hur man ser på framtiden och lägger in bilder på sig själv och på sina vänner. Vem vet hur kul det kan bli efter nåt år att se tillbaka och se vad man riktigt hållit på med? Ja menar, det är ju redan roligt! Jag började också blogga med den tanken att mina vänner skulle läsa och senare min familj ifall det skulle bli aktuellt att flytta utomlands. Blir ju liksom lite lättare också att hålla kontakten när släkt och vänner bara behöver skriva in en webadress på nätet. 

Det jag inte tänkte på var att jag faktiskt kunde få en massa läsare och göra inflytande på andra. Visst var jag beredd på att mänskor skulle börja läsa min blogg, annars skulle jag ju inte börjat, men aldrig i den utsträckning som nu. När jag började blogga hade jag ungefär 100 läsare per dag, men nu har det redan 3-4 dubblats, på en så här kort tid! När jag kollar min statistik, vilket jag gör då och då, blir jag alltid och fundera. Jag vet ju inte vem eller vilka som läser min blogg, jag menar, så många människor som har tillgång till det jag skriver och lägger ut. Det är en väldigt skrämmande tanke och får en verkligen att fundera på vad man borde/ inte borde lägga ut på nätet. Hur kan jag t.ex. veta att det jag skriver och lägger ut idag påverkar mig i framtiden? Och gör det det på ett positivt eller negativt sätt isåfall?

Visst har jag tänkt på det här och jag är nog ganska medveten om vad jag skriver anser jag själv. Men inte tänker jag alltid på när jag publicerar ett inlägg hur många som egentligen läser det. Jag utgår ju endå från mig själv, mina egna tankar och åsikter i bloggen så ni som läser känner ju mig i en viss utsträckning, trots att jag inte skriver om allt som händer och pågår i mitt liv.

Visst är det jättekul att ha många läsare och ännu roligare är ju när ni skriver fina kommentarer, det visar ju uppskattning på det man gör och vad är inte bättre än det? Men ville bara skriva det här för tycker det är skrämmande när jag inte liksom räknat med såhär många läsare när jag började blogga. Hoppas ni som har en egen blogg också fick något sorts "wake-up call" om ni inte tänkt på det här förut. För vad man lägger in på nätet stannar ju med en för resten av livet, så är det bara och det är något man borde tänka på tycker jag.

Gonatt! Love/S


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar