11 februari 2011

Morgondrinken

Tänkte berätta för er hur jag gör min morgondrink! Den är verkligen effektiv och jag garanterar att ni märker resultat om ni använder er av den, den är verkligen super! Men smakar mindre bra.. Ingefäran sätter som sagt fart på fettförbränningen, citronen har en minskande effekt på magen ( vilket gör att du inte blir lika hungrig hela tiden) och oljan är bra för hälsan. Dock hinner jag inte göra den ( eller har alla redskap som behövs) varje morgon och de gångerna blir jag oftast oäten på morgonen. Men jag försöker endå äta morgonmål fast jag inte kan göra drinken, och då är ett annat bra exempel på morgonmål vatten + havregrynsgröt. Drick ett kallt glas vatten ( ökar ämnesomsättningen) och ät sedan gröten gärna med kanel ( snåla inte med kanelen, den sätter nämligen också fart på fettförbränningen!)


Men nu till drinken: ( räcker till 2 personer)


1. Häll upp några deciliter vatten i en skål med relativt höga kanter
2. Skär 2 citroner i halvor och pressa ut saften ur dem. Ta även en bit utav ingefäran och skär den i mindre bitar. Bitarna sätter du sedan i en skål ( den gråa på bilden) och hackar/ mosar dem.
3. Tillsätt nu citronsaften och ingefäran i skålen med vattnet + några skedar linfröolja
4. Använd en mixer och mixa väl ( drinken kommer att bli vit)
5. Häll upp i 2 glas, Färdigt!:)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar